tisdag 25 augusti 2009

En högre makt som aldrig slutar vandra på vägen mot slutet

Foto: Enmilsten

Jag ska samla mod och göra slut med en fritidsaktivitet jag inte orkar med längre. Igår så ringde en av ledarna och frågade om jag med kort varsel skulle kunna komma på styrelsemtötet vi planerat in före sommaren. Sen så rullade det på med en förfrågan om den där heldagen som skulle arrangeras och lite samvetssnack om att många har flyttat, ni vet det vanliga som sker när man funderar på att hoppa av. Men att varje tisdag faktiskt ödsla tid på något som inte är så kul eller innehåller ens allra bästa vänner är bara iöndigt, jag får liksom inte ut något av det.

Jag har dock gått med på att vara med i styrelsen i två år, vilket jag nu måste förhandla bort. Tidsbrist är en bra anledning och att man går i nian är faktiskt en ännu bättre. För jag hatar att vara fast vid tider, flexibilitet är grunden till att kunna skapa något rörligt. Tid är frihet, men tid är också pengar. Har man inga pengar så kan man inte skapa tid nog att göra allting fritt och då låser man många människor och punkter. Detta gäller organisatiober, skolan och arbetslivet. Det här är faktiskt det friaste och mest uttrycksfulla jag har, bloggen är mitt andrum där ingen annan än jag bestämmer gränserna.

Jag lyssnar på The Xx och deras nyutkomna och självtitulerade skiva, lite smått lik Björk fast mer pop och då sansad sådan. Lyssna här (Endast med Spotify)

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Finns inget fritidsintresse som man måste göra.. det finns så många måsten ändå. Du ska inte vara där om du inte vill och hinner med.
Ta bara mod till dig och säg precis som det är till Christina så ska du se att det ordnar sig. Ju fortare du gör det desto snabbare försvinner känslan av att det är en börda
Mamma