fredag 24 juli 2009

We are ready for the kiosk

Nu är jag extremt trött, och att molnen lagt sig tätt över ön hjälper inte mig då jag ändå måste öppna upp en kiosk som lär vara stendöd. Lilo har sovit inne vid mig natt, och det var sådär oskönt skönt på ett sätt som är svårt att förklara. Hon fanns nämligen där hela tiden men man kunde inte röra sig fritt och rulla över på andra sidan då hon alltid låg där någonstans. Dessutom så skulle hon upp tidigt och det störde min sömn rejält. Jag ska iallafall försöka överleva ett par timmar där nere, förhoppningsvis så behöver jag inte gå in i smeten och vara med om dagens after beach då Lukas gör hela stället dansant. Inget illa menat men det finns ingen ork kvar i kroppen.

Läser nu att solen är på väg dock, så jag är förbered på det allra värsta. Men jag har P3 som rullar i den lilla stereon inne i boxen där jag jobbar, och det är alltid lika roligt att höra på Brunchrapporten och Hallå P3 där alla roliga ämnen tas upp och skapar en överkomisk allvarlighet som man inte kan låta bli att skratta åt. När akademiker ska förklara vem som är vanlig och hänvisar till statistik så är det nästan hysteriskt. En annan solstråle i dagens mörker är Lissie Trullie som släppt en video till Hot Chip-covern "Ready for the floor", jag måste bara få tag i låten i hennes version.

0 Kommentar(er):