fredag 31 juli 2009

Vardagsdroger


Foto: Enmilsten

Mitt mål idag heter Ahlbergshallen, där pågår under yranveckan en utställning av Frida Hyvönen och Elin Berge. Jag är egentligen inte så intresserad utav konst, men då jag är lite kär i Fridas skiva "Silence is wild" så måste jag kolla vad det är för något iallafall. Så då blir det iallafall en utflykt dit och förmodligen en tur på stan om jag nu får upp Jesper ur sängen. Har själv inhandlat vätskeersättning i form av Resorb och även halstabletter för att klara av det hetsiga partyt på festivalen, så jag är just nu lite stolt över mig själv som tog initiativet och gjorde någonting åt min rossliga hals och bristen på rent vatten i kroppen.

Just nu kommer det och går fritt med folk på hotellet, de som bara valt att se festivalen en dag har lämnat och gett plats åt nästa grupp människor. Imorgon lär dock det bli helt hysteriskt när alla ska in och se Lady Gaga som är årets stora kommersiella dragplåster, arrangörerna för festivalen räknar med en siffra över tjugotusen. Klocka är nu halv tolv och dags att släppa mjukisbyxorna, jag ska klä mig lita anständigt efter en dusch och ge mig ut på äventyr.

0 Kommentar(er):