tisdag 28 juli 2009

Tillbaka till 2005 (Då radiomusik var snäppet bättre)

Foto: Warner Music

Idag ramlade en pressbild ner i mailboxen, men redan i onsdags kunde man läsa om Madonna och hennes nya samlingsalbum på den officiella hemsidan. "Celebration" är fylld med hits som först och främst är remasterade och dessutom utvalda utav Madonna själv och hennes fans. Själv så är jag förtjust i den nostalgiska men samtidigt moderna "Confessions on a dancefloor" och hoppas på att en hel del låtar därifrån hittar in på samlingen. Hela "Celebration" släpps som cd och dvd den tjugoandra respektive tjugotredje september och innehåller den nya singeln med samma titel som albumet.

Jag saknar faktiskt alla de här gamla radioåren, det känns som att på två eller tre år så har allting ändrats väldigt dratiskt. Musiken har blivit allt mer basfylld och det är mer hektiskt på ett enerverande amerikanskt samt kommersiellt sätt än vad det varit tidigare. Lady Gaga eller Jordin Sparks skulle inte fått vara en del av den kommersiella svenska radion för ett par år sen, musiken har ändrats. Och det allra tråkigaste är att målgruppen ligger mellan tjugo och fyrtio, där är vid den åldern som man egentligen ska vara som bäst på att välja den ickekommersiella och utstående musiken enligt mina fördomar. Jag ska spåra vidare i det här, under tiden så rekommenderar jag P3 som ombyte.

0 Kommentar(er):