onsdag 29 juli 2009

Hundvakt

Idag ska jag ta hand om Lilo, så jag har redan lagt ut lite kuddar och saker på gräsmattan så i ska kunna ha en mysig dag där ute i solen. Måste också börja packa inför imorgon, och med tanke på att jag är den jag är så ska batterier laddas, saker hittas, tappas bort, ersättas och sedan bytas och glömmas för att batterierna helt plötlisligt kom på tanken igen. Men det blir nog bara lite kläder, två kameror, en mindre inspelningsutrustning för att kunna göra en dagbok åt radion (Inte för att spela in hela festivalen om någon nu skulle få misstankarna), plattång med tillbehör, block, iPod, tanborste, tandkräm, tågbiljetter, pengar, pappas Statoil-kort osv. Sen blir det iallafall Storsjöyran för hela slanten.

Men nu är det så att Lilo sitter här någonstans och gnäller, så måste leta upp henne och umgås (Det vill säga låta henne bita ansiktet av mig och sedan hitta en leksak som hon sliter i och frustar tills den går sönder.

2 Kommentar(er):

anne sa...

Pengar och pappas kort = stekare... eller bara bortskämd?

Marie sa...

Ja det är både stekare + bortskämd... Men måste försvara lite, detta kort är endast till betalning av hotellet och absolut inget annat.Då ekonomen i familjen har koll så dras eventuella andra kostnader direkt från användarens eget konto..
Marie