torsdag 16 juli 2009

Överaktiverad på ön

Idag har jag svarat på alla möjliga frågor. Frågor så som hur gammal jag är, vad jag heter, vad en solsäng kostar att hyra, om jag kan fixa cigg åt de som ligger på solsängarna, om man kan beställa av mig som går runt med typ tusen kilo disk och hur mycket jag druckit idag. Den sistnämnda var ställd av en på jobbet som tyckte at jag fått i mig på tok för lite vätska, men annars så var det mest turister, stockholmare och festprissar som ställt frågorna. Och mina svar, det var mest enstaka ord så som "Vet inte", "Gissa", "Kolla i baren" och "Jag är upptagen med annat". Att få alla dessa frågor kan vara en av de mest jobbiga bördorna på mitt sommarjobb, jag har i för sig tre bördor till men vi kan nog vänta med dem.

Trehundratjugo kronor i dricks iallafall, en helt okej start för min del men hoppas dock på mer de kommande dagarna. Det var stört varmt ute och alla bara var jobbiga på dansgolvet, luktar sprit så långt näsan kan nå. Avslutade kvällen med att faktiskt gå och se EMDGutekällaren, rätt meningslöst egentligen men fick träffa Danny (som var väldigt okoncentrerad och full på scen) och höra lite mer hög musik som absolut inte är en bristvara i dagsläget. Men nu ska jag sova, har inte gjort det på ett tag så känner hur bloder rusar runt för att hålla mig uppe.

0 Kommentar(er):