onsdag 15 juli 2009

Undrar om campingen ingår


Foto: Enmilsten


Nu har jag gått långt över gränsen, femton skivor ifrån den lilla internetbutiken Dotshop landade häromdagen på posten ett par hundra meter bort. Det tog alltså inte mer en fyra dagar för den lilla internetbutikens skivor att skickas ifrån borås hem till mig, H&M som är ett internationellt stort företag tog sig hela tre veckor. Det är sannerligen märkligt, men nu släpper jag det och återgår till mina skivor. Nu är det så att jag ska ransonera ut mina skivor, och har då gjort en lite rolig sak utav det. Bara för att så har jag skrivit upp alla plattor på en lista i festivalform, och varje tisdag samt söndag ända fram till den tolfte september ska jag plocka en skiva och njuta av den. Kanske skriva lite om den och njuta lite till, och detta kommer då för er som inte hunnit räkna ut det pågå i sju veckor.

Jag kallar det här påhittet för "Dotshop festival" och med mig så har jag bland annat The Embassy, 120 Days, Fennez och Art Brut. Alltså, en följetång med skivor, skivor och ännu mer skivor. Emils impulsiva inköpsförlag och bokningsbolag presenterar en festival ni sent lär glömma. Uppvärmningen börjar idag, men inte förrän på lördag öppnar vi första cd:n.

0 Kommentar(er):