söndag 19 juli 2009

När nöt-jagande blev helt pasé (Då kom Bugsy)

Foto: Okänt

Läste nyss ännu en krönika av musikjournalisten och numera nöjesanalytikern Markus Larsson som inte har bättre för sig än att kolla på gamla serier och filmer. Han minns nu sidekicks i ett antal serier, han pratar om den lilla ekorren Scrat ifrån "Ice Age" och är allmänt nostalgisk. Men jag har hittat en ny sidekick att beundra och älska, han lär aldrig mer komma tillbaka men jag kan inte sluta älska honom för det. Han heter Bugsy och är ett marsvin med på tok för stora ögon, en viktig del av filmen "Bedtime stories" då han äter hamburgare, marsmallows samt är lite gasig. en helt underbar figur, förstår inte vart han har varit hela mitt liv.

Har iallafall piggnat till nu när man lagom ska sova, funderar när mina handleder ska sluta göra ont om någon undrat vart mina tankar tagit vägen. Kent är överabstrakta precis som Olle Ljungström. "Berlin" är en omöjlig kärlekslåt med hat och avstånd och "Sju" handlar fan inte om att vara just sju. Just nu är fyrtiotre vänner stycken inne på Facebook, har vi inga liv eller?

0 Kommentar(er):