söndag 19 juli 2009

Psykadelika och disneyfilmer

Foto: Hamisch Brown

Har jag någonsin berättat för er hur bra den elektroniska och självklart brittiska musikduon The Chemical Brothers är? Lyssnar just nu på deras samlingsalbum "Brotherhood" som också innehåller "Electric Battle Weapon" vilket är tio remixer av deras låtar i ett enda virrvarr av sjuka elektroniska beats. Jag vill kort bara beskriva deras galet sjuka och mentalt nedbrytande musik som en riktig stämningshöjare på dansgolvet, trots att man egentligen inte har en aning om vad de egentligen har gjort så känner man igen alla hits. Jag hade själv absolut ingen aning om att "Galvanize" var den låten som den är, och man aldrig kunna släppa "Hey boy hey girl" efter denna hektiska vecka med alla beats inpräntade i hjärnbarken.

Men nu så ska jag faktiskt ta och se på Adam Sadlers senaste disneyfilm, och jag säger att det är hans film eftersom allt han gör blir till hans grej oavsett vad det är. Det blir iallafall "Bedtime stories" som står på schemat då det inte finns någonting att se på den vanliga teven, tack för att vi har statoil här på ön. Och har kollat in soundtracket, och det låter faktiskt intressant. Jag ser fram emot att höra Bruce Springsteen, Journey och även Eric Carmen. Med den sistnämnda så våras det för åtminstonde ett bedrövligt och sorligt parti.

0 Kommentar(er):