fredag 17 juli 2009

Jo men jag står där, bredvid den där vilda killen med solglasögon. Ser du inte att det är jag där?


Foto: Enmilsten

Tack vad ni nu heter, tack så mycket! Det där företaget som nu troligen köper Pirate Bay har i stort sett bestämt sig för att gå en lösning som jag inte förstått att man inte använt tidigare. Nu kan det bli så att alla användare får betala för att ladda ner ifrån torrentsidan, och dessutom så kan upphovsrättsmän som inte vill ha sitt material på sidan be om att få det borttaget. Det var just där Pirate Bays problem låg ifrån början, man hade kunnat hålla den laglig om någon smart person insett att det faktiskt bara behövs någon som tar bort filer vars upphovsrättsman antyder att de finns där fast han eller hon inte vill de. Läs artilkeln här, själv tycker jag att det börjar lika något på legaliseringsfronten.

Har annars nyss köpt hem tre versioner utav David Guetta och hans senaste singel "When love takes over", tillsammans med Kelly Rowland så blir det en otroligt skön mix då han är proffsig som fan. Spelas flitigt på sommarjobbet, och ska faktiskt ta mig ner dit om cirka en halvtimme. Postar några bilder jag tog när jag stod på taket igår, visst är det sjukt med folk? Tror faktiskt de tar in drygt tvåtusen på området. Och sen så när solen börjar gå ner och det är helt tomt, urmysigt!

0 Kommentar(er):