fredag 17 juli 2009

Dagens dag (En eventuell framtidsskådning)

Idag har jag ett så kallat "issue", jag ska idag hitta mina svarta shorts och försöka använda dem i jobbet. Det vore mycket enklare om jag hade ett par jobbshorts, men eftersom så inte är fallet så får jag ta vad jag har och försöka att inte skita ner mig. Men nog om jobbet, vaknade idag av MTV och deras frukostklubb inklusive en topp tio. Då visade de Melody Club och deras senaste singel "The only ones", och den låter verkligen inte som en låt ifrån 2009. För på något sätt så har man lagt in en klassisk tongång i textraden "The world was turning", men det är bara något positivt. För till skillnad ifrån den låten så har bandet en helt ny stil och jag vet inte riktigt vad jag ska säga, ifrån helsvart och en cool mer skrikig och mörk image till den färgstarka och sönderklippta popsnöre-looken är inte precis vad man förknippar Melody Club med. Videon ligger längst ner i inlägget så ni kan se själva där.

Och sen så har jag redan planerat upp min fredagkväll, för efter jag idag haft mitt pass så ska jag cykla hem och sitta här vid datorn. Djungeltrumman har massor med nytt och roligt material som måste läsas, deras sida är bara genialisk. Jag ska också forska i vad Shakira gör just nu, det känns som om hon kommer släppa en singel snart. Ett samamrbete med någon stor producent som blir en trevlig samabinspirerad hip-hoplåt, jag har ingen aning men jag hoppas och tror på det.

1 Kommentar(er):

Zarah-Lou sa...

Hon har ju redan släppt en singel från sitt kommande album (släpps i oktober), väntar otåligt på videon bara ;)