tisdag 21 juli 2009

Gott om tid?

Här kommer dagens Lykke Li-klipp! Jag vet att jag ibland kan vara lite av ett Tokio Hotel-, Jonas Brothers- eller Britney Spears-fan när det gäller Lykke Li, men hon ledde mig in på väg jag går idag så jag är faktiskt skyldig henne all min tacksamhet för det. Iallafall så kollade jag in dagens klipp i följtången på PSL då de presenterade en ny (Egentligen så är den gammal men bara aldrig blivit presenterad) låt vid namn "Silent my song". Och jag som tycker det är intressant lyssnade igenom den ett par gånger och konstaterade att om vi nu någonsin får ett nytt album av Lykke Li så lär det ligga en lång bit ifrån "Youth novels" och allt närmare sextiotalet och modernare band som influera henne. Om hon inte låter som Wildbirds & Peacedrums så har jag verkligen tippat helt åt helvete.

Men nu när vi ändå är inne på PSL (följ länken för att komma till det jag skriver om nedan) så tycker jag att ni ska ta en titt på förra årets följetång med rockbandet Kent. Den heter "Stjärnorna i psykbunkern" och är tjugofem delar lång plus bonusmaterial, helt underbar då den ger massor av bra fakta utblandat med humor. Har man inget bättre för sig så kan en timme framför dessa klipp verkligen få tiden att gå.

0 Kommentar(er):