tisdag 21 juli 2009

Ännu en grävd grav som ska fyllas

Oasis spelar live Foto: Inget upphovsrättsskydd

Jag kommer aldrig gå på Hultsfredsfestivalen, och anledningen är faktiskt rätt enkel. Den existerar nämligen inte längre, iallafall om man ska tolka varslet av anställda på Rockparty så som media gjort. Det är förståss väldigt sorgligt och synd på en festival som startade redan för tjugofya år sen och har historiskt sett haft fler oförglömliga och mer eller mindre klassiska ögonblick så som Oasis första spelning utanför England och Kents lilla spelning i ett öltält. Vem kan också glömma den dag då Ulf Lundell myntade begreppet "En inställd spelning är också en spelning"? Jag har inte varit med om en endaste av dessa storheter men jag känner mig ändå som en del av folkmassan när det skedde, det bara känns så.

Har iallafall slått mig ner med ännu en ny platta, denna gång blev det Francois Virot med "Yes or no". En enorm kontrast till lördagens album med Kool Dj Dust. Det fanns faktiskt inte så mycket att skriva om den plattan förutom att den var en helt okej dj-platta i discoform komprimerad till ett litet set att bara sätta på i bakgrunden på en halvlyxig dansant indieklubb. Men nu ska jag iallafall lyssna på denna sköna gitarrpop, önska mig en trevlig morgon.

0 Kommentar(er):