onsdag 22 juli 2009

Den tjugoandra juli! (Haha, jag hade en bild till den rubriken!)

Foto: Enmilsten

När man jobbar så får man ibland lite djärva ideer, eller egentligen bara små infall som ska förbättra den enskildes situation när man står/sitter/går runt och gör sitt jobb. Och jag funderar på att ta med mig halvfärdiga toastmackor med mig ner till kiosken som jag ska få öppna nu tre dagar i rad (Alla älskar att gå upp tidigt!) och sen göra klart dem där. Det är briljant eftersom man inte alltid är sugen på mackor med pesto och senap inblandat i allt gott. Pesto är i för sig ganska gott, men man tröttnar på det. Förstår ni vad jag menar?

Hur som helst så ska jag iallafall kolla vad vi har i kylskåpet så ska jag nog knåpa ihop något, har jag tur så kanske jag bara kan plocka med mig allting som ska vara på och köpa sånt där tunnbröd i affären vilket vore jättegott. Men nu släpper vi alla mackor för jag känner att det här är väldigt ointressant, ungefär som när jag bloggade om att vi hade lyckats få fram en ambition i The Sims som handlade om varma mackor.

Borde egentligen slänga med ett litet tips på vad man kan lyssna på idag då solen verkar skina och värmen ska komma tillbaka, jag gissar bara men det känns verkligen så. Kan berätta lite mer ingående om Slow Club som fått goda recensioner för sin platta "Yeah, so?" vilket är ett excellent stycke folk-pop. Kan jämnföras med Tilly And The Wall som också gör alternativ och skön musik med gitarr och fina enkla singer-songwriterstämmor. Och deras kanske lite speciella kännetecken är faktiskt att de använder udda saker som slagverk, typ stolar och glasflaskor. Så ta en lyssning och kolla även Tilly And The Walls "O".

1 Kommentar(er):

Sanne sa...

Okej, den var så himla lik en jack russell. Men dom är också snälla! Det är en sån vi har ;)