lördag 25 juli 2009

Dagens festivalyra

Foto: Sonic Youth @ Myspace / Sandra C. Davis

Det finns ett spel på Djungeltrumman, och det är så in i helvete jobbigt att man bara blir sur av att tänka på skiten. Det är helt omöjligt att ta sig fram till målet i lagom tid så man kan vinan biljetter till Way Out West. Jag hatar att springa genom Göteborg på under tjugo sekunder, det är så tråkigt och svårt. Och sen hon som klarat det på fem sekunder, vilken jävla hacker utan liv som på något sätt fuskat sig genom allt! Det tar typ tre sekuner att springa fram till valen som skjuter upp en i luften så hon kan bara gå och drömma om att hon gjorde det på riktigt. Jag hatar minispel på internet, jag verkligen hatar det.

PSL som jag så ofta nämner har postat en video där Jenny Wilson och Frida Hyvönen har tolkat Sonic Youth och deras "Shadow of a doubt". Ett mästerverk med piano och idiofonslag, frågan är när den borde komma på cd. Frida spelar faktiskt på Storsjöyran nästa vecka och då jag och Jesper ska dit och vi redan har bestämt oss att se Tv On The Radio som spelar efter henne så blir det antagligen att stå där mitt i allsången på "Birds". Men först, en sista arbetsdag i smeten!

0 Kommentar(er):