onsdag 29 juli 2009

Babbel, strunt, skitsnack, yrande, svammel...

Foto: Olle Ljungström @ Myspace

"Jag äger nåt du inte har" sjunger den poetmelodiska sångaren och musikern Olle Ljungström, och jag förstår inte honom ett dugg. Det har jag i för sig sagt förut men nu börjar det bli jobbigt för huvud att smälta alla abstrakta texter, han slår nästan Jakob Hellman och hans "Stora havet" som är rent svammel. Men någonstans så finns säkert en innebörd, frågan är bara hur i helvete man ska få reda på den utan att ta in killarna för ett tufft förhör, ni vet en snäll polis och en elak polis.

Jag började fundera på allt detta när jag idag cyklade hem ifrån stan där jag, Anton och André druckit på tok för mycket läsk. Och appropå läsk så måste jag fråga om ni druckit Boylands apelsinläsk med smak av mandarin någon gång? den är hur som helst helt undrbar. Iallafall så var det två timmar med sockerkickar, solsken och nya smakupplevelser. Man måste gilla Medvalls som är Gotlands enda riktiga kiosk, den har allt möjligt roligt och kan jämnföras med en brittisk liten tidningsaffär.

Det var hur som helst min dag, och snart är klockan sju. Olle Ljungström sjunger också om att han är just sju, kan det möjligen vara det han menar? Han är kvällen, han är den tid då man ska duscha och börja ta det lugnt inför morgondagen då nya äventyr väntar. Eller så är det bara djupt och svammelfyllt, jag har faktiskt ingen aning.

0 Kommentar(er):