måndag 29 juni 2009

@ Work or what?

Foto: Enmilsten

Det kommande dygnet är jag ledig i... eller vänta, ni får faktiskt gissa. Vi svaret kommer längre ner så ta god tid på er och läs vidare. Bara ni har ett svar till nästa stycke så är jag gansa nöjd. För den här eftermiddagen försvann rätt hastigt efter att jag cyklat till stan i den stekande värmen som tagit krafter ifrån i stort sett alla som varit utomhus idag, jag träffade Bennan och André som jag gick runt med och faktiskt följde med hem till André där vi såg på teve och drack läsk. Hans hall är väldigt skum då man möts av en mil lång trappa. Sen att det plötsligt står en stor söt hund där skrämmer vilken förvirrad dåre som helt till vansinne.

Iallafall så fick jag ett samtal ifrån Jonna som är ansvarig för kiosken nere på Kallbadhuset, imorgon så ska jag jobba där från och med klockan tio på morgonen och eventuellt samma syssla på torsdag. Och som om det inte vore nog med det så är det politikervecka och pappa har en installation med teknik i ett tält som behöver vaktas till sju varje morgon. Det betyder alltså att jag ska jobba dubbelpass inatt, följt av ännu en natt innan nästa dubbelpass kommer på torsdagnatten då jag också jobbar på dagen. Summan av kardemumman är alltså att jag det kommande dygnet jobbar hela arton timmar utav tjugofyra. Betalt får jag självklart och det kan bli en höjdare då jag får med mig min ofta nämna vapendragare även kallad vän Jesper.

Hur som helst, jag ska alltså jobba utav bara helvete hela den här veckan. Slutkörd, utbränd, övertrött, förstörd eller bara galen, kalla mig vad ni vill men det här är vad jag kallar att intensivt tjäna in det man gjort av med under de gångna veckorna. Det är som om man hade det på känn när man stod och handlade de där kläderna och skivorna som man bara var tvungen att ha. Funderar också på att ha en såkallad afterwork när jag kommer hem ifrån Oskarshamn, kan en dag på stranden vara något för er andra som orkar stå ut med mig?

Notering: Jag gör allt detta av fri vilja och förstår risken med att inte sova.

0 Kommentar(er):