måndag 29 juni 2009

"I'm working for my piece of bun"

Jag är lite, men bara ytterst lite besatt av min indietjej Lykke Li. Ändå sen första lyssningen har "Youth novels" som är hennes debutplatta stått mig nära och varit en favorit oavsett humör, väder eller status. Den bara finns där och gör allting bättre och sämre dag ut och dag in, helt fantastiskt på alla sätt och vis. Det är faktiskt helt otroligt att jag ännu inte fått sett henne live, jag kollar på alla rörliga bilder ifrån hennes framträdanden och konstaterar att det är proffsigt och tajt. Även det lilla extra som hon har med sig på scenen, effekterna med olika instrument och verktyg gör hela upplevelsen ännu bättre. Det är faktiskt bara i mina tankar som jag sett helheten, och det räcker nästan för mig.

Men nu är det så att PSL som är min andra kärlek här i livet, iallafall i bloggväg. Redaktionen där har nu spelat in en följetång för denna sommar med Li och man får då följa med henne till Los Angeles, hemmet och andra platser som betyder något för henne. Den nya plattan är tydligen också påväg och jag är bara lycklig över det. Jag valde just nu mellan att skriva om gatumusikanter som ska utrotas i Göteborg och det här. Har jag tur så hinner jag dra en åsikt om det senare, annars så finns det säkert rum under de tre timmarna då jag är ledig imorgon. Nedan så har ni iallafall teasern inför följetången "Sommar med Lykke" som har premiär den sjätte juli.

0 Kommentar(er):