måndag 29 juni 2009

Sommarmusik existerar inte

Det är lite märkligt det här med hunger, ofta när man är hungrig så bli man irriterad. Men nu är det så att jag precis har ätit och då kröp irrtationen fram, och över något så löjligt att man bara fnyser åt dess knappt existerande betydelse. Jag kan nämligen inte hitta något som känns som riktig sommarmusik, allt jag sätter på får mig att vilja gömma mig ett mörkt rum och bädda ner mig för vintern. Jag kommer ganska nära våren och lite värme men det spricker aldrig ut i riktig sommareufori, det är bara det där riktiga dunket ifrån Absolute Dance-samlingarna som kommer någon vart. Sorgligt men sant.

Har med hjälp av Coca Cola-korkar tagit hem Aqua och deras nya "Back to the 80's", det är lite kultstatus på den danska gruppen och det kan alla hålla med om. Har drygt tio "kork-koder" kvar så ska sätta mig ner ikväll och leta bra singar. Men nu bär det av till politikens tillfälliga huvudstad och tillflyktsort Almedalen. Sen så kom jag på att för er som vill hylla Michael Jackson så är "Back to the 80's" en bra dänga då de nämner idolen där.


0 Kommentar(er):