onsdag 24 juni 2009

Vad skulle vi annars göra?


Foto: Enmilsten


Jag har en lång historia att berätta, den handlar om solglasögon faktiskt. men jag är frusen i fingrarna och har lite bilder ifrån konserten att dela så vi tar den sen. Den korsta versionen är att det var riktigt bra, men om vi ska den länge versionen så får vi börja redan klocan halv åtta då jag kom dit och fick reda på att ståplatser fanns. De hade tydligen gjort som en hylla bakom alla sittplatser i hallen, riktigt snyggt men när konserten väl var igång så stod alla och trängdes framför scenen, i trappgångarna mellan stolarna och vid stolarna.

Kan spelade mycket bra musik, "Tro och tvivel" öppnade och sedan rullade det på med bland annat "Hurricane", "Mitt gullbergs kaj paradis", "Ramlar" och självklart då "Känn ingen sorg för mig Göteborg" samt "Kom igen Lena!". Jag saknade mina favoriter som vanligt, att artister aldrig spelar mina favoriter försår jag inte riktigt. Ni kan väl hålla med om att både "Rockenroll, blåa ögon - igen" och "Inte skyldig nån nåt" är överdrivet bra, eller?

Iallafall, nu ska kylan väck med en varm dusch (Jag fattar inte att jag cyklar så här sent i bara t-shirt) och sen så kommer min historia. Jag kommer ändå vara helt sömnlös efter kvällens stora trauma som ni ska få höra sen så det skadar inte mig att skriva ett till inlägg så här under natten. Lägger upp lite bilder ifrån giget, ni som undrar över den nedersta bilden så förlaras det lättast med att han gjorde olika miner för att han slutade sjunga och alla sjöng vidare på "Kom igen Lena", ni vet en sån där typisk scengest bara fångad i ett väldigt märkligt ögonblick.

0 Kommentar(er):