onsdag 24 juni 2009

R.I.P. sunglasses! (They'll never come back)

Foto: Enmilsten

Ni vet mina turkosa solglasögon? Det är dem jag har på bilden högst upp på min blogg om ni vill ha en liten ledtråd eller hint om vad jag snackar om. Iallafall så är de efter en kväll helt bortblåsta, och jag är djupt, eller inte bara djupt utan riktigt jävla djupt under det djupaste av allt djup djupt deprimerad över det. Min fina, helt underbara och somriga solglasögon för åttio spänn som bara fann där hos mig, tills de försvann. Jag vet inte helelr vart de försvann, vilket är det mest jobbiga.

Var det på toan när jag bytte ifrån min svettiga vita tröja (Som Jepser har hos sig då han frös på vägen hem) till min glassiga tröja (Som Johanna hade på sig under konserten)? Eller var det kanske när jag plockade upp min kamera ur väskan utanför kongresshallen? Kanske rent av så lade jag dempå ett bord och drog, jag har faktiskt inte den blekaste aning just nu. Så imorgon måste jag kolla på H&M i Visby efter likadana solbrillor, annars får jag ringa upp till butiken på sergles torg och be dem skicka ett par. Jag är desperat efter dem just nu.

Så nu sitter jag här, utan solglasögon igen och med en kort sömn väntande innan jag ska ut och bada. Tydligen så blir det en cykelutflykt till träkumla imorgon eftermiddag. Fast jag vill ha min solglasögon, jag letade efter dem i en timme utan resultat. Om någon på kongressen hittar dem så hör av er, snälla. Jag kan inte erbjuda en plats i min video eller hittelön som Lady Gaga gjorde men det finns säkert något jag kan göra för mina budgetglasögon.

0 Kommentar(er):