tisdag 23 juni 2009

"Vad ska det bli av mig?" / "Come down, come down you old teacher"

Fick nyss frågan om jag sitter eller står ikväll när jag ska till kongresshallen. Passade då på att ställa frågan till mig själv varför det inte finns ståplatser där inne (Folk påstår att det finns men jag fattar inte hur). Den gamla klubbscenen som förra sommaren totalt körde över allt annat på Wisby Strand är iår inte uppe av anledningen att golvet sviktar, så iår har man beslutat att ha sittande konsert och det bådar inte så gott med tanke på Håkan och Ugglas som båda är lite av en mer stående och piggare livakt. Vi får väl vara glada att vi får se dessa perosner över huvudtaget, men nu sluttjatat om det då man kanske borde variera sina inlägg lite då och då.


Jag har kommit på att Laleh är en av få artister som på samma platta sjungtt både på svenska och engelska. Det är fascinerand att fleri nte går så, då får man liksom en sorts rejäl avgränsing och det blir variation istället för samma tråkiga röst och dialekt. Men sjunger faktiskt oliak beroende på språk, kolla bara på Annika Norlin och skillnaden i hennes röst på Säkert! och Hello Saferide. Ska ta och leta vidare i ämnet, man kan nog hitta ett par roliga jämnförelser om man tar sig lite tid. Sömnlös inatt igen? bet on it!

0 Kommentar(er):