tisdag 23 juni 2009

När låtar inte finns så måste de finnas på andra platser där de inte lär finnas men finns ändå

Foto: Enmilsten

Nu blev jag helt plötsligt extremt taggad inför kvällens konsert med Håkan Hellström. Hela Gotland verkar faktiskt på väldigt gott humör idag då Göteborgaren kommer till ön för sin enda konsert på hela sommaren, det här är faktiskt ett väldigt bra jobb ordnat av Tobbe Larsson (jag tror iallafall att det är han som lyckats med det här). Så jag har nu plockat ihop ett USB med lite extra mycket Håkan till kvällens show. Honey Is Cool, Broder Daniel och lite liknelser har fått plats med annan här lig musik. Så om ni har tid så är det bara att hitta en radio, få fram frekvensen 89,2 och lyssna ikväll 18.00. Det är antagligen klart så ni hinner gå ner till konserten i tid.

Har hittat något extremt intressant med iTunes, och det är faktiskt deras stora försäljningsbibliotek som ibland gör mig frustrerad. När jag nu på morgonen skulle hitta de låtar jag vill ha med i programmet och ska ladda hem dem med mina Coca Cola-korkar så finns varken ovannämnda Honey Is Cool eller Metrics platta "Old world underground, where are you now?" Så nu är jag lite smått sur över det, men eftersom internet är fullt av glada människor så kunde en kär vän skicka ena låten till mig över MSN så jag fick det lite enklare. Nu ska jag äta lunch och cykla till stan i det här underbara vädret, inga sura miner här nej.

0 Kommentar(er):