måndag 29 juni 2009

Planera veckan - Läs tidningen!


Foto: Enmilsten


Nu så har jag läst tidningen, och man kan hitta mycket intressant och musikrelaterat om man bara bläddrar igenom den lite snabbt. Nu har jag hela tre musikaliska nyheter och tips att bjuda på om man känner att den här veckan inte ska spenderas framför en talstol med Lars Ohly, men man kan även sitta i framför en talstol med Lars Ohly och göra dessa små tips utan att det krockar. Jag kan nästan försäkra mig om mig.

Hur som helst så ser ni på den första bilden högst upp att det står något om det gamla, gamla bandet The Kinks som precis likt alla andra band ifrån sextiotalet samt en brittisk pop och rockgrupp som blev invalda i Rock and roll hall of fame år 1990. Den stora regissören Julian Temple som är mest känd för sin dokumentär med Sex Pistols har nu gått ut med att han är intresserad av det nyligen uppkomna projektet att göra en film (dokumentär?) om The Kinks karriär som stäckte sig ifrån det tidiga sextiotalet ändå in till början på nittiotalet. Det är dock fortfarande på planeringsstadiet säger han också, men jag som sitter här och lyssnar på samtliga singlar väntar med spänning.

Sen så har vi det lite mer lokala och kanske mer kommersiella kvar att annonsera. Annen som bor och är lite boss över gatan här ute där jag lever, bloggar och spelar hög musik släpper nu sin skiva "Finally" med en releasefest på Wisby Strand denna fredag. Själv hade jag gärna velat gå för att få höra skivan och även vara lite trevlig, sen att jag tydligen skulle ha spelat skivor där också är en detalj men den glömmer vi. Jag är då som jag tidigare nämnt i Oskarshamn och sköter lite försäljning samt en lillebror då pappa har hand om en stadsfest som pågår där.

Till sist så bjuds det också på förfest uppe på östercentrum och Expert om man känner att man inte kan vänta på Annens releasefest, The Poodles signerar nya skivan och spelar guitarhero med snabba och intresserade människor. Så tar er upp dit när Lars Ohly väl slutat tala, passa också på att fråga Mackan om han har någon platta med The Kinks kvar, så knyter ni ihop allt jag skrivit fram till hit.


0 Kommentar(er):