onsdag 24 juni 2009

Internet - där alla är ärliga(?)

Foto: Enmilsten

Snart är det nog dags för Veronica Maggio som spelar i stan ikväll. Ska ta mig ner med pappa även kallad fribiljetten och se på det, det är typ min plan just nu. H&M har lurat mig på drygt hundra kronor genom att sätta en minimumgräns vid beställningar samt en frakt, men det är iförsig bara pengar. Fast det är ändå bättre folk än människor på ungdomscommunitys, hade oturen att hamna i en sån där "dagens bild"-sak och kommentarerna hittade dit själva. Jag som gillar statistik och beteende hos jämnåriga kollade och insåg att allt som var ironi, smått elakt och nästan kränkande var ifrån killar födda mellan typ 1992 och 1995. Ska vi gå efter den gamla djurinstinkten att männen alltid vill visa sig tuffast och bäst i alla lägen?

Iallafall, inget jag lider av men gärna observerar då man kan få sig ett gott skratt åt tonårs-cynism. Men nog om mina små tidsfördriv när musiken inte fyller alla sinnen och man varit ensam på tok för länge, jag har något roligt på lager här. Men vi väntar med det tills ikväll, jag ville bara dela med mig av min storslagna upptäckt inom internetvärlden. Ungefär 90% av allt man säger på nätet vågar ingen säga rakt upp i ansiktet på någon i verkligheten, både positiva och negativa saker.

0 Kommentar(er):