torsdag 25 juni 2009

Veckans andra adrenalinkick


Foto: Enmilsten


Woohoo ännu ett gig avklarat, eller ja det var inte jag som spelade om ni trodde det. Veronica "Inte Di" Maggio tog plats på två scener samma kväll och jag såg då båda. Grymt härligt att höra "Måndagsbarn, "Gammal sång", "Nöjd?" och alla andra hits på samma kväll. Jag saknade självklart (precis som alltid när det varit en konsert) mina favoritlåtar och denan gång uteblev hennes version av Kanye Wests "Love lockdown" och även "V för vendetta" samt "Ingen kan ändra på det". Men så är det när man tycker annorlunda, det är bara att springa in i väggen och gå vidare.

Sen så fick jag hälsa på tjejen också, trevlig prick som fortfarande ser som om hon vore en äldre tonåring, och tro det eller ej men hon är född 1981. Blyg som jag är så sa jag typ bara att jag gillade giget och någon vanlig hälsningsfras. Notera att jag kunde frågat varför hon inte uppdaterat sin blogg på länge eller vad ett måndagsbarn egentligen är. Men jag är som jag är och ingen kan klandra mig för det. Träffade dessutom två tjejer ifrån Östersund. Tobbe Larsson som är ett av de högsta hönsen på Wisby Strand, hans dotter samt hennes kompis träffade jag idag (även igår men då kände vi inte varandra) och de blev en kväll med dem lite här och var. Och då jag vet att de säkert läser det här så vill jag bara berätta att de är välkomna tillbaka när som helst, mIn sällskapskrets kan behöva några som dem.

Här kommer då lite bilder tagna ifrån hyllan, och min stora nyhet ska jag ta och fila lite på. Håll ögonen öppna.

0 Kommentar(er):