fredag 26 juni 2009

Hon tog allas hjärtan (Men lämnade värmen kvar)

Inomhus är det olidligt varmt, jag förstår inte riktigt jag orkar sitta här framför datorn och lyssna på Phoenix. Med fläkten igång och fönstret öppet så borde man få lite svalka, men efter spabad i trettiofem-gradigt vatten så är man rätt dåsig över överhettad. Ska helt enkelt slå av datorn och hitta ett svalare hörn av huset jag bor i, det borde inte vara så svårt?


Inväntar just nu att det ska bli kvällsmat här hemma, sen så ska jag faktiskt cykla in till stan och se Caroline Af Ugglas då inget vettigare lär dyka upp. Jag tror jag redan skrev om henne och Janis Joplin tidigare idag men det tåls väl upprepas att hon är det närmaste man kan komma Janis i dagsläget. Nedanför så har ni en riktig klassiker, med håret, rösten och tjejen som en gång i tiden var drottning. Hon var dessutom en av de större stjärnorna i Club 27, men den historien tar vi senare ikväll.

0 Kommentar(er):