onsdag 24 juni 2009

En bit utav hårt godis

ADEPT OFFICIAL MYSPACEADEPT OFFICIAL MYSPACEADEPT OFFICIAL MYSPACE

Klicka på bannern för att komma till Adepts myspace.

Jag måste introducera er för mitt vänsterprassel, för när jag inte lyssnar på min vanliga indiepop, dansmusik eller vad jag nu fått för mig att nynna med i så har jag ett lite hårdare alternativ som bara finns där när jag behöver det. Adept är mitt post-hardcoreband som räddar mig när man tröttnat på de mjuka och gulliga i musikvärlden. Med låtar så som "Shark! shark! shark!" och "Sound the alarm" så har de tagit mitt pophjärta, vridit om det och gjort något märkligt. De har en kombination som jag bara älskar.

Att ta den vanliga skatepunkarstilen och samtidigt vråla som bara de väldigt hårda metalgrabbarna gör så blir det någon sorts rymd. Tänk er att Simple Plan och Slipknot skulle köra samma låt och i en duett. Ungefär så låter det på deras album "Another year of disaster". Bandet har också blivit framröstat att spela på samma festival som giganterna Metallica och MastodonMyspace haft en omröstning för att hitta ett band till Sonisphere som går av stapeln i Hultsfred mittan av augusti. Jag tycker ni ska lyssna grabbarna då det är ett ovanligt men starkt musiktips ifrån mig.

0 Kommentar(er):