söndag 31 maj 2009

Vatten och midnattssolen

Foto: Enmilsten

Jag uppleve något väldigt märkligt i natt, det finns en helt svart väg mellan korsningen i Vibble och Kneippbyn. Om man är taxichaufför så vet man precis vad jag pratar om, men den vägen brukar iallafall inte ha en gnutta ljus på natten. När jag cyklade där runt halv två på natten så kunde jag se, utan lyse. Det var så otroligt att vara med om, för det roligaste som finns förutom att kunna cykla till stan utan jacka i solskenet är att vara på en mörk plats där man faktiskt ser något utan att använda sig av extra lyse. Sen att det var näst intill vinterljus på eftermiddagen när jag skulle sova vid tre är också en intressant sak.

Men nu är jag iallafall vaken, förmodligen så är spabadet rent så man kan tillbringa en eller flera timmar där. Jag är nämligen så sugen på att bara ta det lungt och sola att jag nästan storknar. Så ut ur sängen och ner i vattnet!

0 Kommentar(er):