söndag 31 maj 2009

Ingen sommar utan reggae!

Nu har jag hittat något nytt igen. för det var så att jag låg och solade ute på terassen, lyssnade då igenom min iPod lite och kände hur solen bara sken på en. Då dök en artist ifrån Jamaica plötsligt upp i mina hörlurar. Terry Linen som gör sån där enkel och skön reggae sjöng R Kellys gamla "The world's greatest". Så nu sitter jag här och funderar på att kolla lite reaggaealbum att införskaffa till min skivsamling. Det är väldigt bra sommarmusik med tanke på den akustik och enkelhet låtarna innehåller. Jag skulle faktiskt vilja göra reggae.


Så är det någon som har bra tips på band och artister som starkt förknippas med reggae och som dessutom är bra? Tror pappa har något med Bob Marley liggande, så jag har iallafall en grund.


0 Kommentar(er):