torsdag 28 maj 2009

Sms-lån är bara negativt, genomruttet och otygligt


Foto: Ida Nilsson

Jag har skrivit om sms-lån. På drygt fyrtio minuter skulle jag svara så invecklat och i so-väg intressant som möjligt på frågan vad jag skulle göra om jag blev stadsminister, och jag skriver om sms-lån. Det kan ha varit årets mest konstiga debattämne när jag skulle förklara dagens skuldberg och allt strul med både F- och A-kassan. Det hela blev bara konstigt, jag kunde liksom ändrat på jämställdheten, miljön, arbetslösheten eller kanske till och med brottsligheten men nej jag ska skriva om sms-lån såklart. Ibland är man faktiskt helt dum i huvudet, Gustav som står bakom mig håller helt med på den punkten.

Men nu är det svenska, klassen ska nu redigera våran c-klassade film och göra en premiär i aulan med lite gott. Självklart så får jag göra något litet fotosession där ifrån så alla kan vara med och uppleva även om man inte fick se våran film. Sen så vill Ida med den roliga humorn hälsa (Måste verkligen skriva ett inlägg med Ida-vitsar någon dag!). Bilden ovan visar henne och hennes lillebror som jag faktiskt pratat med i telefon en gång.

0 Kommentar(er):