torsdag 28 maj 2009

Alternativet är att de var drogade när låten skrevs

Regnet öser ner, jag vet inte om jag ska säga äntligen eller om det bara är förjävligt alltihopa. I vilket fall så kan jag konstatera att om det fortsätter så här kommer jag idag ligga och vila upp mig direkt när jag kommer hem, för när det är regn så är det äkta slackers-väder. Först så ska jag dock ha lite idrott, spanska, so och annat riktigt oviktigt i min längsta skoldag i veckan. Jag behöver bara ha just det här schemat i max en vanlig vecka till sen så är det över.


Men för att inte låta för negativ nu så sitter jag och väntar på skivor med Franz Ferdinand, Phoenix, Molotov Jive och Kings Of Leon. Försöker för mitt liv tolka låten "Ulysses" av Franz Ferdinand som är helt obegriplig. De sjunger bland annat "Come on let's get high" och "I've found a new way" utblandant med lite menignar om själva titeln "Ulysses". Slår man upp ordet så handlar det om Odysseus ifrån den grekiska mytologin, men det hjälper inte särskillt mycket.

Irrationell lösning på väg. De kanske har hittat ett nytt sätt på att bli hög,. denna metod kallas då Ulysses? Jag får nog faktiskt klura vidare på den, alla texter har en baktanke förutom om de går något i stilen med "Gucci, gucci, bla, bla".

0 Kommentar(er):