söndag 24 maj 2009

Läskande musik (Kan orsaka sockerberoende)

Jag har en källa när jag letar ny musik, förutom alla dessa bloggar, Myspace, Spotify och människor omkring mig så har jag ZTV. För när de stänger av all subkultur och japansk manga så visar de faktiskt mer än hyftad musik. Visst, jag kan vara utan deras programpunkt "Crossfade" men annars är det helt genialiskt att bara kolla på. Det var där jag faktiskt hörde Katy Perry någon gång innan sommarlovet började, det kan ha varit det första spåret i hela Sverige faktiskt.


Men nu är det så att jag hört en låt där om och om igen, men den försvamm hela tiden och jag kunde aldrig för i mitt liv komma på vad den hette. Nu knappade jag bara in titeln "New soul" för att jag visste att det fanns en låt på det namnet, och gissa vilken låt det var? Just det, den franska tjejen Yael Naim som just nu är en äkta one hit wonder i USA. Gud vad jag älskar den här låten! Coca cola har någon Itunes-kampanj så man får en låt när man köper Coca cola. Nästa gång jag blir sugen på cola så är det helt enkelt den här låten som ingår för mig.

0 Kommentar(er):