söndag 31 maj 2009

Dagens wannabe

Kneippbyn -08 Foto: Enmilsten

Ännu en eftermiddag, istället för studenter så blev det Kneippbyn. Istället för fina balklänningar så blev det badshorts och istället för en flaska cola så blev det spya. Jag har alltså tillbringat ett par timmar med lillebrorsan vilket var väldigt underhållande så jag fick leka kapten rödbyxa på ett piratskepp, kände mig som typ åtta igen. Träffade även lite folk som bor här i orten, roligt att höra att folk ännu lever och besöker samma turistfälla år efter år.

Men nu när jag äntligen hittade därifrån och fick lite datortid så började jag fundera på en allvarlig sak. Hur många gotlänningar läser sidor så som Pause och Djungeltrumman? Det är väl då jag och Klara Svenssons gamla krogkompisar, typ. För dessa sidor är exempel på Stockholmstidningar där det är lokalt så in i helvete. Efterfestbilder, stjärnskott som ännu inte nått utanför huvudstaden och tips till små hemliga spelningar bjuds på tillsammans med skvaller, mode och vilka de bästa butikerna i Stockholm finns. Jag känner mig då rejält informerad men till vilken nytta?

Men en sak som är lite roligt med djungeltrumman är deras avsnitt där artister listar några bra låtar som man sedan kan få i en liten Spotify-lista. Ett exempel är gitarristen i Phoenix, tog hans minilista som han knåpat ihop åt sidan och insåg att jag inte är ensam med att lyssna på Dirty Projectors. Så har ni inget för er, kolla då in Djungeltrumman.se.

0 Kommentar(er):