lördag 30 maj 2009

En helt onödig gatubild, text om musik och eventuella aktiviteter

Foto: Enmilsten

Sitter och sjunger med i Kent och låten "Vid din sida". Tänk att de håller på att göra ännu ett album, att de bara orkar. Undrar vart Amanda Jenssen är, sist vi såg henne var när hon sjöng med John MEP3-guld. Solen skiner fortfarande och försöker få klartecken att någon tänker umgås med mig kväll, ska köpa lördagsgodis och sedan göra något med den här kvällen som håller på att rinna ut i intet. Slog nu också handen i undersidan av träskivan tangentbordet står på, det gör ont.

Mycket tankar gå i huvudet en lördagskväll, funderar på vad man ska göra för att få något intressant att hända. Mamma berättade att vi numera ska ha fasta aktiviteter för alla på gården varje onsdag och söndag för att alla ska komma ut och känna varandra. Positivt ur en socialt synvinkel men jag vet inte om folk verkligen orkar med det särkskillt då alla har en egen vecka då de ska arrangera dessa aktiviteter. Kul idé, men frågan är om styrelsen på melodislingan verkligen har slipat färdigt den.

Nu bytte jag iallafall platta och lyssnar numera på Kleerup, undrar om jag sagt att jag älskar hans näst intill spårmässigt identiska skiva. Det är otroligt odansant men ändå så rytmiskt att man kan dansa till det. Motsägelsefullt eller vadå? Men snart bär det av till stan. Jag, min iPod, kameran och kanske ett skrivblock till stan för att bara vara och köpa godis. Om det blir någon hyllning till alla borttappade musiker får vi se. Jag har alltid lite energi kvar när jag väl kommer hem.

0 Kommentar(er):