onsdag 29 april 2009

Releasesvepet (Om någon orkar läsa och bry sig)

Det här är ett väldigt spretigt och fyltll inlägg, så ta nu till er när jag sveper förbi med massor av musik nytt. Till att börja med så har jag lyssnar igenom veckans "Gum drop" ifrån bloggen Stereogum som jag intensivt tjatar om så ni ska börja läsa den, låten heter "Carry me" och är gjord av Malcom Middleton. Kort "rewiew" som man säger på engelska, älskvärd gitarrlåt som passar i de flesta lägen då man gått av dansgolvet för att chilla och stressa ner. Snyggt gjord och klockren, ladda ner lagligt och gratis här


Hos de stora skivbolagen så erbjuds det just nu ett smörgåsbord av artister med dubbla initialer, så som Sanne Salomonsen och Jay-Jay Johanson. Dansk respektive fransk musik som jag inte vågar lyssna in ännu För er som vill höra sanen så komemr skivan den sjätte maj och "JJ" spelar på Södra teatern den trettonde maj. 

EMI lanserar Lady Sovereign och hennes andra album "Jigzaw". Mitt första intryck är störande tuggummipop blandat med lite hip-hop influerade r'n'b-beats. Ja, Lily Allen med Kate De Luna och Teddybears STHLM i en salig röra. Jag säger tack, men nej tack avgör gärna själva vad ni tycker genom att se videon nedan. Och det var mitt lilla svep, missa föressten inte Sweptaways och deras album "Sweptaways show" som har fritt med samarbeten, stod och fingrade på den sprillans nya plattan på Gotlands enda halvvettiga skivbutik tidigare idag.

0 Kommentar(er):