söndag 26 april 2009

Oförståliga samarbeten

Min eftermiddag i kort, jag har skrivit lite musik som låtar apa tills jag hittar en lösning och det låter helt okej. Nu så öppnade jag Youtube och hittade lite musik som jag tidigare hört på Spotify och så ser jag på ett avsnitt av kunskapkanalens program där Lykke Li medverkar. Johannes som är den där sångaren i Tony Cliftons, radiokillen här på Gotland, programledaren och allt mellan himmel och jord som var ledde det här programmet lite har sagt till mig att Lykke vill vara knepig fastän hon inte är det. I vilket fall så ser jag på det.


Sen så har vi den här killen Anders Tilliander som jag inte förstår mig på, han gör proffsig ambientinfluerad housemusik och ska nu ha sammarbetat med Jocke Berg. Det jag inte förstår när jag hör hans nya album"Show" är varför. Jag saknar en känsla att relatera till musiken.


0 Kommentar(er):