onsdag 29 april 2009

Har jag skapat en stereotyp?

Mysig dag på ingång nu, för idag kommer det mesta i skolan kretsa kring klassens film som jag precis som vanligt tagit någon bossig position i. Det jobbiga är att jag inte väljer den, utan folk frågar mig bara saker så svarar jag vad jag vet. Det kanske är platsen som bossig här i livet är gjord för mig, jag har ingen aning. Men jag sitter iallafall nu med en mapp med filmmusik och förslag på vad som ska spelas vart. Det är även tänkt att vi (Jag och Anton) ska göra egen musik och använda den, men det har jag knappt hunnit bearbeta i min tankteverksamhet.


Föressten, vad är piano-rap för någonting? Jag har aldrig hört de förut, de bara kör ett klassiskt stycke om och om igen medan en kille står och rappar. Lyssnade nyss igenom Busdrivers låt "Me - Time" som kände lite väl absurd, men det kanske är konst i någon abstrakt subkulturel synvinkel. Har ett annat exempel på hans musik som ni kan lyssna in nedan. Och gör det noga, för det är faktiskt inte vanlig rap.

0 Kommentar(er):