tisdag 28 april 2009

Dagens i särklass bästa MP3:a

Foto: Iron & Wine/Stereogum

I sommar anordnar studiefrämjandet en kurs i modern musikproduktion. Dock så kostar detta femtusen kronor och då är den Mac-baserad på programmet Logic Pro. Jag har själv lagt ut tretusen på den här studion jag har och jag klarar mig rätt bra på att lära mig själv. Okej, det går iallafall framåt om vi säger så. Ska fråga Johan som jobbar på pappas firma om han har lust att slänga in Logic Pro åt mig någon dag.

Min kväll i övrigt har varit fylld med anteckningar inför våran film vi ska göra i klassen, iPodfix och självklart en omgång bonk på gården. För er som inte fattar vad bonk är så beskriver man det kortast som ett kortspel. Hittade lite mer musik på Stereogum nyss, rekommenderar starkt Iron & Wine, en folksångare utan jämnlike.

0 Kommentar(er):