tisdag 31 mars 2009

Going bananas!

Foto: www.chiquita.com

Att ha en lång konversation med afrikaner kan vara ansträngande då du måste prata engelska och  intei nflika med svenska ord där du får kortslutning i hjärnan, Trots det så fick jag veta att i Tanzania som de var ifrån så finns det mat-bananer, det vill säga bananer som är gjorda för att användas till bakning, kokning, stekning osv. Typ vad vi gör med våra potatisar här i Sverige och sånt som våra bananer inte klarar av, och det var väl kanske det mest intressanta och det enda som jag uppfattade. Produktiv kväll? knappast.

Hittade ett nytt musiktips för en stund sen, trodde det skulle vara något mer stilla och orientaliskt än vad det var. En svensk tjej numera bosatt i Frankrike (iallafall hur jag tolkade det) som gjorde någon sorts Pink-tolkning fast mer elegant och sexig. Jag ska ta en nogrannare titt innan jag lämnar ut vem det är. Sen började jag nyss fundera på en sak, varför heter/hette våran galleria i Visby OBS?

0 Kommentar(er):