tisdag 31 mars 2009

Ett matteproblem

Lite updates angående klassfesten, den är flyttad till påskdagen då exakt hela världen står still och lokal är det enda vi saknar nu, typ. Detta betyder att jag kan spela skivor och få pengar på fredag samt säga nej till ett annat jobb och avboka en kväll med gården, jag är ett geni på alla sätt och vis. Så pengarna rullar in och det sociala livet verkar gå som på räls, även solen skiner och det blir allt varmare. Härmed förklarar jag den här dagen grymt rolig.


Sen så måste alla som någon gång gått i skolan få en funderare, jag är nämligen en riktig rackare på huvudräckning och sitter med ett halvt kapitel kvar i matteboken då det är dryga tio veckor till sommarlovet. Min vikarie i matte har gett mig niornas bok. Ska jag nu räkna vidare och börja med nians efter det, ta nians nu och vänta in alla andra innan jag fortsätter, göra varken eller och latja lite med mobilen på lektionerna? Det finns dock en sak som kan vara bra att tilläga, resten av klassen har drygt ett eller två kapitel kvar och jag har sedan innan jobbat förbi alla och fått ett sorts ont öga för det. Visste ni föressten att åttans algebra- och ekvations-matte faktiskt är nördigt roligt?

1 Kommentar(er):

Anne sa...

Lokal-Kolla med "seglarstugan" längst ner på Kneippbyn, det där gula huset längst ner på campingen. Där lär ni ju inte störa någon. Eller varför inte scoutstugan?