lördag 28 februari 2009

Tippar-tankar (Skrällvänligt)

Just nu står Anna i Malmö och kör förtimmen innan vi hemma i tevesoffan ska få ta del av kvällens schlager. Hon utmanar Christer Björkman på att göra comeback precis som varje vecka och har lite manus så hon får det att verka som om det här är speciellt för varje gång. Och som hon sa när vi talades vid på efterfesten, om folk fick se förtimmen så skulle de förstå mycket mer av evenemanget och kanske rösta lite annorlunda. Jag vet inte hur hon tänkte, men det kan ligga lite egoism i baktankarna iallafall.


Jag har sagt att vi ska skicka Thorleifs och Sarah Dawn Finer till Globen samt Agnes plus Star Pilots till Norrköping. En spådom som troligen kommer sluta i misär nu när det faktiskt är dödens grupp om ska slåss om platserna. I bästa fall så byts en av dessa ut mot någon helt annan skrällvänlig person.

Men när man tippar, är det viktigast att tippa vilka som går vidare eller vilka som går vidare vart? Jag tänker mest på min statistik som jag för och vill bara veta om jag skulle ha alla fyra rätt fast två på fel plats, skulle det vara bättre eller sämre än att ha tre av fyra rätt och på rätt plats?   

0 Kommentar(er):