lördag 28 februari 2009

Inte en enda sex-skandal!

Foto: Enmilsten

Skräll, skräll, skräll! Vem fan bryr sig om Agnes Charlotte Perelli-hår, Thorleifs flopp och faktumet att Susanne Alfvengren kom sist? Vi ska göra eurodansant fartig opera i Globen om två veckor och jag kan bara inte sluta skratta för det är så otroligt roligt. Jag är ett fan av Malena Ernman i hemlighet, hon fångade mig med sitt uppträdande på idrottsgalan med "Sportmatch".  

Det gick åt helvete med tippningen, men just nu är jag så otroligt glad över kvällens skräll att jag fullkomligt skiter i det. Jag är nere på sextio procent i exakta träffar när det gäller de fyra final- och andra chansenplatserna men jag säger det igen, Malena Ernman!  

Årets vassaste vers gick hem och Agnes låt som jag insåg handlade om kärleken (konstigt nog) till en kille som hon tvekar lite på, just den låten var nästan lika schlagerbriljant som The Arks glammiga stil. Nu sitter jag här och är lyriskt glad över allting, men vi får inte glömma en sak. Detaljen att Sarah Dawn Finer inte gick direkt till final, den är nästan lika sorglig som att Killarna i Next 3:s vokabulär inte sträcker sig länge än till ordet "Sexy".    

Petra Mede, kan en kvinnan vara roligare utan att göra sex-skandal? Jag ska bara säga en sak till om kvällen som jag är lite bitter över att jag missar, vilken jävla skräll!     

0 Kommentar(er):