söndag 22 februari 2009

Knäckebröd (Grekland here I come!)


Foto: Enmilsten

Okej, sjung med nu. Jag vet ni kan den om ni bara vågar, för textraden "allá, allá, allá, allá, allá" är så skön. Jag älskar den rockinfluenserade ento-popen som Sofia framförde på ett yytert duktígt sätt. Det enda som slår det är Petra Medes öppning med Knäckebröd och dalahästerna, hon kan verkligen vara elak och dryg.

jag gjorde ännu en tre av fyra i tippningen, Rigo med gäng gick självklart vidare efter många om och men som jag byggde upp i huvudet,Velvet fick som vanligt en känga. Men den här kvällen var mer än så, för det var kassa Maja Gullstand och sjukt tråkiga BWO, det är dett duktigt gäng vill jag då tillägga men den här låten var inte riktigt vad den borde vara. Riktigt roligt att Mede visade en bild på Carola för Bard och att han skämtsamt hoppade till lite efteråt.

Det var efterfest med massor av folk, vilka som var där och vad som hände när media inte såg ska vi ta sen. Jag har även mingelbilder, men de kommer så fort processen med att ta bort de röda ögonen är klar.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Haha. Petra är bra rolig. Men låtarna igår var nog bland de sämre...synd för BWO för jag hade verkligen hoppats på dem.