söndag 22 februari 2009

Ett krossat hjärta

Det här blir en klassiker, ett äkta "nu-är-jag-på-flygplatsen-och-har-inget-bättre-för-mig-inlägg" som man brukar skriva när man kommit för tidigt till flygplatsen. Pappa funderade på att se AC/DC igen men hoppade över det för att åka hem till Casper, hela stan stängde samtidigt och det var på tok för snöigt för att vistas ute. Så nu sitter vi här på Bromma och försöker få tiden att flyga.

Ni kanske undrar över rubriken, och det är en rätt enkel grej att förklara. För vi var innan vi åkte hit i Stockholms galleria "Gallerian" och drack lite choklad och latte. Sen får jag för mig att ta en tur i affären för jag minns att det finns en Topman affär där, och visst finns den så jag går in och börjar rafsa åt mig några provplagg. När jag väl börjat prova och inser att jag kanske hittat något, om jag bara fick prova lite fler storlekar. Då, just i det ögonblicket som den tanken slår mig så får jag beskedet att nu stänger butiken.

Jag slår vad, jag slår vad om allt jag äger och har att någongång, vart som helst i historien så kom någon ond människa på att om man stänger alla affärer tidigt på söndagar så kommer en kille vid namn Emil vid något tillfälle gå in i sin favoritbutik och börja prova kläder strax före stägningsdags., och då kommer han bryta ihop och hans hjärta blir alldeles förstört när han måste gå ut tomhänt.

Det måste vara så, det bara måste!

0 Kommentar(er):