måndag 19 januari 2009

Ska jag satsa på liberalismen?

Det handlar just nu om fem dagar, sen är jag återigen ledig och kan få pusta ut. Fast först så ska jag gå igenom en rätt lätt vecka innehållande jour i skolan. Det betyder att vi kommer vara uppdelade så att halva klassen har hand om biblioteket, disken i matsalen, kafeterian samt miljö medan resten har vanliga lektioner. På torsdag byter vi och det är det vice versa som gäller.


Idag så ska jag ta mig till Wisby FM för att spela in. Det finns en del material att ta av, ska nämligen börja det här radioåret med lite "Idol"-tema. Ni får inte missa showen imorgon om ni inte hört min intervju med Kevin. Resten av veckan är utblandat med lite fritidsaktiviteter och hemstudering.

I åsiktsväg så vet jag inte riktigt vilken sida jag ska stå på den här veckan. Ska jag vara positiv och liberalisk? Ha en misstänksam inställning till allt? Eller bara skita i allt? Ett exempel kan vara en artikel om en sju år gammal tvist om vem som visste vad när det handlade om en utvisning där ingen viste något och alla minns annorlunda så att vi nu åt 2009 kan ha hittat bevis för att det var så illa så att det till och med nu kan skada den forna politikerns rykte. Eh, föressten glöm det.

0 Kommentar(er):