onsdag 28 januari 2009

"Larz Klizter"...

Då var det dags för dagens pressrelease, inget jag är särkillt glad över men måste ändå få ut det till vårat dansbandsälskande land. Larz Kristerz släpper sitt debutalbum den artonte februari men redan nu kan man höra deras första singel "Carina" lite här och var. Förutom den låten så kommer albumet "Hem till dig" att innehålla en del paradnummer ifrån Dansbandskampen och covers. Jag längtar faktiskt inte, dansband är som att slicka på en lyktstolpe vid minusgrader.


I en helt annan värld så lever Henok Achido (försök att memorera namnet och skriv sedan ner det utan att tjuvkika), han är en svensk rappare som enligt rykten ska släppa sitt album iår. Och jag vet att det börjar bli Sophia Somajo i överflöd här men hon har faktiskt varit med och sjungit i hans senaste singel "Pusher". Jag gillar den då det är väldigt snyggt både ljudmässigt för öronen och visuellt för ögat. Se videon nedan.
Har ni föressten tips på något nytt album som släpps i februari, ska förhandsboka lite bra grejor att recensera, som det ser ut nu så har jag så det räcker och blir över. Mars är den månad då skivorna kommer släppas i takt med varje vårtecken som slår ut.

0 Kommentar(er):