onsdag 28 januari 2009

Kvällens tips för skivbolagen

Jag är överraskad, Popcirkus var mycket bättre än jag förväntat mig. Riktigt häftigt när det var live på en riktig scen med publik, repotage och intervjuer. Jag kan bara tänka mig hur bra det skulle bli om man var där. Men hemma i soffan så såg det riktigt bra ut, ska man se på musik så är det public service som gäller. Nottee var bara för bra med sina rävögon, hon är dessutom osignad så alla skivbolag där ute kan nu passa på att göra ett riktigt kap.


En annan överraskning är stackars Spotify som nu måste ta bort vissa låtar på grund av begränsningar för vilka land som får höra låtarna och om artisterna vill ha sina låtar på en streamingtjänst eller inte. Lite tråkigt, men jag tror det inte handlar om större siffror då i stort sett de flesta album kan höras världen över och de flesta artister vill dela med sig av sin musik.

Som ni märker så är detta inte en recension av "Colonia", jag ska ta en närmare lyssning och lämna en rapport imorgon istället. Sen så vet jag att ni börjar tröttna på mina sångerskor men Lykke Li har faktiskt fått en fantastisk musikvideo gjord för hennes låt "Tonight". Kolla in den nedan.


0 Kommentar(er):