tisdag 20 januari 2009

Hemmabyggd studio?

Mitt nya projekt som jag har startat håller på att arta sig rätt väl. Jag har inhandlat en keyboard för datorer, vilket betyder att jag har det viktigaste, näst på tur att införskaffas blev en Mac mini för ett jättemysigt pris på två och ett halvt tusen. Danne som sålde den har nu lovat att fixa den senaste programvaran så den blir ren och fin, alltså skedde guds vilja. Nu saknas bara små detaljer så som en datorkskärm, tangentbord och liknande. Vad ska jag med det till? jo, min plan är att koppla ihop alltsammans ute i friggeboden för att ha en så kallad studio där inne. Låter inte det häftigt?


Musikvärlden och världen den här tisdagen ser annars väldigt dyster ut med regn och inga större nyheter. ABBA vann ännu en första placering i en lista på aftonbladet och det disskuteras egentligen inget viktigt. Resten av eftermiddagen ser ut som följande, jag ska försöka låta bli att öppna kartongen med synthen samt kolla efter grejer till min Mac. Att hitta på en snygg anledning till ekonomichefen varför jag gör av med massor av pengar kan bli svårt, men när var det senast jag köpte mig något riktigt dyrt för mina egna pengar?

0 Kommentar(er):