tisdag 20 januari 2009

Det är fantastiskt!

Foto: Enmilsten

Att skriva texter är fantastiskt roligt, det är vad jag gör varje dag, på bloggen, vid skolbänken och även vid andra lediga tillfällen. Det roligaste är att skriva om någon man är insatt i. Att få argumentera, fundera och säga vad man tycker och tänker i ord är en nyttig egenskap som jag hela tiden försöker stärka och trimma, när andra spelar fotboll, plinkar på en gitarr eller sitter barnvakt så skriver jag ner mina tankar om det senaste skivköpet eller kanske den svenska regeringen.

Talskrivare är ett yrke jag skulle kunna tänka mig att arbeta med, Obama har en talskrivare, och en mycket duktig sådan. Jon Favreau är namnet på mannen som fick "Yes we can" att eka ur våran nya presidents mun när han vunnit presidentvalet. Det är häftigt vad man kan nå med lite papper, penna och en ordbok, eller hur?     

0 Kommentar(er):